ATMINTINĖ KELIAUTOJUI


Informacija apie viešbučius

Bendra informacija

Nei pasaulio mastu, nei Europos Sąjungoje nėra vieningos apgyvendinimo įstaigų klasifikavimo sistemos ar standarto, todėl, priklausomai nuo šalies, atsiranda skirtingi vienodų kategorijų viešbučių standartai. Viešbučio, pensionato ar sanatorijos kategorija priklauso nuo kambarių dydžio, jų įrengimo, aptarnavimo lygio, teikiamų paslaugų kiekio ir kt. Kiekvienoje šalyje kategorijai keliami reikalavimai ir jų interpretavimas gali skirtis.

Paprastai kataloge ar internetiniame puslapyje aprašomi tik viešbučio infrastruktūrai priklausantys objektai. Dėl papildomos informacijos apie konkrečius turistus dominančius dalykus prieš kelionę prašome kreiptis į kelionių agentūras.

"FORTŪNA/TRAF" viešbučiai

"Fortūna/Traf" - tai apgyvendinimo tipas, kai viešbutis perkamas nežinant jo konkretaus pavadinimo ar vietos (kurorto rajono). Pasirinkus šį apgyvendinimo tipą, perkamas tik atitinkamą žvaigždučių kategoriją turintis tos šalies, į kurią vykstate, viešbutis. Dėl šios priežasties "Fortūna/Traf" kelialapiai paprastai yra pigesni. Viešbutis nebūtinai bus iš "Kelvita" kataloge ar internetinėje svetainėje aprašytų viešbučių.

Apgyvendinimas viešbučiuose, pensionatuose, sanatorijose

Viešbučiuose (pensionatuose, sanatorijose) gali būti dviviečiai, vienviečiai kambariai, apartamentai (viešbučio numeris, kuriame yra atskiros svetainės ir miegamojo dalys, gali būti įrengta virtuvėlė, kartais apartamentą gali sudaryti keli pereinami kambariai, pavyzdžiui, miegamasis ir svetainė), studijos (vieno kambario numeris su nedideliu prieškambariu, gali būti su įrengta virtuvėle) ir kt.

Atkreipkite dėmesį, kad standartiniame dviviečiame viešbučio kambaryje, priklausomai nuo viešbučio interjero, gali būti viena dvigulė arba dvi atskiros lovos. Paprastai viešbučiuose nebūna triviečių kambarių. Užsakius vietą trečiajam ar ketvirtajam asmeniui, dviviečiame kambaryje pastatoma papildoma (sulankstomoji) lova, sofa arba sulankstomas fotelis. Už papildomą mokestį (dažniausiai reikia mokėti pačiame viešbutyje) galima išsinuomoti lovelę kūdikiui.

Viešbučio, pensionato ar sanatorijos administracija savo nuožiūra apgyvendina poilsiautojus atvykimo dieną laisvuose užsakyto tipo kambariuose. Kambarius su langais į jūros pusę viešbučiai garantuoja tik tuomet, kai už tai yra nustatyta atskira priemoka ir turistas ją sumoka. Kitu atveju toks pageidavimas gali būti patenkintas tik esant galimybei.

Prašymai gyventi konkrečiame viešbučio aukšte, kaimyniniuose kambariuose ir pan. laikomi papildomais turisto pageidavimais, kurie neįpareigoja kelionių organizatoriaus ir viešbučio. Jie yra tenkinami tik esant galimybei.

Jeigu trys žmonės nusprendžia apsigyventi dviviečiame viešbučio kambaryje, kuriame galima pastatyti papildomą lovą, trečiajam asmeniui dažniausiai taikoma nuolaida. Atkreipiame Jūsų dėmesį, kad paprastai tokiu atveju apgyvendinama dviviečiame kambaryje su pristatoma lova.

PASTABA: Įspėjame, kad aptarnavimas, maitinimas bei apgyvendinimo Rusijos, Baltarusijos ir Ukrainos sąlygos gali skirtis nuo Europos ir kitų pasaulio šalių.

Vienas turistas

Vienviečio kambario kaina vienam asmeniui paprastai yra didesnė nei dviviečio kambario kaina vienam asmeniui. Vienviečiai kambariai gali būti mažesni už standartinius dviviečius. Pagal viešbučiuose įprastą praktiką, turistas, sumokėjęs vienviečio kambario kainą, kartais apgyvendinamas dviviečiame kambaryje, tačiau tai nereiškia, kad kambaryje bus apgyvendintas antras asmuo.

Asmuo, keliaujantis su vaiku, kai kuriuose viešbučiuose gali užsisakyti vienvietį kambarį. Tokiu atveju vaikui kambaryje pastatoma papildoma lova (kaip ir tuo atveju, kai trys asmenys gyvena dviviečiame kambaryje ir suteikiama nuolaida).

Nuolaidos vaikams

Vaikui, keliaujančiam kartu su dviem suaugusiais, mokančiais kelionės kainą pagal kainyną, taikoma jame nurodyta nuolaida (priklausomai nuo vaiko amžiaus). Jeigu nurodytas vaiko amžius nuo (amžius), tai reiškia, kad nuolaida taikoma nuo nurodyto amžiaus. Jeigu nurodytas vaiko amžius iki (amžius), tai reiškia, kad nuolaida taikoma, jeigu iki kelionės pabaigos vaikui nėra suėjęs nurodytas amžius.

Šeimai, keliaujančiai su vienu vaiku, nuolaida vaikui taikoma tada, kai šeima pasirenka gyventi dviviečiame kambaryje su trečia pastatoma lova. Vaiko amžius, iki kurio taikoma nuolaida, nurodomas kainyne.

Grįžti

Kita svarbi informacija

Pretenzijos

Jeigu Jūs manote, kad kelionės sutartyje nurodytos paslaugos nesuteikiamos arba suteikiamos netinkamai, pretenzijos turi būti pareiškiamos UAB „Kelvita“ atstovui kelionės metu (jam nesiėmus pretenzijų spręsti, turi būti pateikiamos vietoje raštu), nes vietoje galima greičiausiai išspręsti ir pašalinti iškilusius nesklandumus. Jeigu pretenzijos pareiškiamos kelionei pasibaigus, problemai išspręsti laiko jau nebebus. Turistas, nepareiškęs pretenzijų kelionės metu, praranda galimybę reikalauti kompensacijos. Jeigu kelionės metu nesklandumai neišsprendžiami, pretenzijas UAB „Kelvita" galima pareikšti raštu per 10 dienų nuo kelionės pabaigos. Kartu su pretenzija pateikite kelionės dokumentų ir turizmo paslaugų teikimo sutarties kopijas. Pareiškimus prašome siųsti registruotu laišku adresu: UAB "Kelvita", Gėlių g. 9-1, Vilnius, Lietuva.

UAB „Kelvita“ neprisiima atsakomybės dėl force majeure aplinkybių, kurių kelionės metu nebuvo galima išvengti. Pretenzijos nepriimamos dėl paslaugų, neįtrauktų į konkrečios kelionės aprašymą UAB „Kelvita“ kataloge, internetiniame puslapyje ir kainyne.

UAB „Kelvita“ atstovai gali apgyvendinti turistus kitame tos pačios arba aukštesnės kategorijos viešbutyje, jeigu anksčiau užsakytame apgyvendinti nebuvo galimybės. Tokiu atveju turistas negali reikalauti kompensacijos.

Ginčai sprendžiami derybų keliu, o nepavykus susitarti – Lietuvos Respublikos įstatymų numatyta tvarka.

Jeigu, kilus teisiniam ginčui, prieš paskelbiant teismo sprendimą, turistas apie skundą ar konfliktą praneša žiniasklaidai, o teismo sprendimas įrodys, kad turisto pretenzijos visiškai arba iš dalies neteisingos, UAB „Kelvita“ pasilieka teisę Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka reikalauti iš turisto piniginės nuostolių kompensacijos.

Apie pamirštus kelionėje daiktus prašome skubiai pranešti iš karto po kelionės. Turistui gali tekti padengti telefono, fakso ar kitų paslaugų išlaidas, susijusias su daiktų ieškojimu, nepriklausomai nuo to, ar pavyko surasti dingusius daiktus.

Nuorodos

Prieš išvykstant į kelionę, patariame atidžiai išstudijuoti Valstybinio turizmo departamento turistams skirtą informaciją interneto svetainėje www.tourism.lt (skyrelis „Kelionių formalumai“).

Papildomos informacijos apie išvykimo į užsienį sąlygas galite gauti paskambinę į Valstybės sienos apsaugos tarnybą (prie LR vidaus reikalų ministerijos) tel. 8 5 2719305 (www.pasienis.lt ).

Skiepai

Prieš vykstant į egzotiškas šalis patariama pasikonsultuoti su gydytoju dėl profilaktinio skiepijimosi nuo užkrečiamųjų ligų. Skiepais rūpinasi ir už juos moka pats turistas. Papildomos informacijos apie skiepus galite gauti http://www.who.int/countries/en/ arba paskambinę į „Užkrečiamųjų ligų profilaktikos ir kontrolės centrą“ tel. 8 5 277 90 51. Taip pat patariame pasikonsultuoti su gydytoju dėl profilaktikos priemonių, padedančių užsienio šalyse išvengti virškinamojo trakto negalavimų, susijusių su neįprastu maistu, kitokiais mitybos įpročiais.

Grįžti

Keleivių teisės

Keleivių teisės reglamentuojamos 2004 m. vasario 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento Nr. 261/2004, nustatančio bendras kompensavimo ir pagalbos keleiviams taisykles atsisakymo vežti ir skrydžių atšaukimo arba atidėjimo ilgam laikui atveju ir 1999 gegužės 28 d. Monrealio Konvencijos dėl tam tikrų tarptautinio vežimo oru taisyklių suvienodinimo nustatyta tvarka.

Reglamentas Nr. 261/2004 nustato minimalias keleivių teises, kai:
a) juos be jų sutikimo atsisakoma vežti (kai keleivis turi patvirtintą rezervaciją ir atvyksta registruotis laiku);
b) jų skrydis atšaukiamas;
c) jų skrydis atidedamas (daugiau kaip 2 val.);
d) keleivis perkeliamas į žemesnę ar aukštesnę klasę.

Reglamentas neapima tokių atvejų kaip bagažo vėlavimas ar dingimas, žalos dėl skrydžio vėlavimo atsiradimas. Šie atvejai reglamentuojami Monrealio konvencijos nuostatomis, remiantis kuriomis vežėjas atsako už žalą, atsiradusią dėl vėlavimo vežant oru keleivius, bagažą arba krovinius, nebent oro vežėjas įrodo, kad jis ir jo darbuotojai bei atstovai ėmėsi visų prieinamų protingų priemonių žalai išvengti, arba tai, kad jam ar jiems nebuvo įmanoma imtis šių priemonių.

Reglamentas taikomas tiek vykdant reguliarius, tiek užsakomuosius skrydžius su sąlyga, kad keleivis turi patvirtintą atitinkamo skrydžio rezervavimą ir atvyksta registruotis laiku, t.y. oro vežėjo, turizmo kelionių organizatoriaus arba įgaliotojo asmens nurodytu laiku; arba, jei laikas nenurodytas, ne vėliau kaip likus 45 minutėms iki paskelbto išvykimo laiko. Reglamentas netaikomas keleiviams, keliaujantiems nemokamai arba taikant mažesnį tarifą, kuriuo tiesiogiai ar netiesiogiai negali pasinaudoti visuomenė. Tačiau Reglamentas taikomas keleiviams, turintiems bilietus, išduotus pagal keleivių lojalumo programą arba kitą oro vežėjo ar turizmo kelionių organizatoriaus komercinę programą.

1. Atsisakymas vežti

Atsisakymas vežti – tai atsisakymas priimti skristi keleivį, nors jis atvyko registruotis skrydžiui nustatyta tvarka ir laiku (žr. aukščiau) išskyrus atvejus, kai yra pagrįstų priežasčių atsisakyti jį vežti, pavyzdžiui sveikatos, saugos ar saugumo sumetimais arba dėl nepakankamų kelionės dokumentų. Kai skrydį vykdantis oro vežėjas pagrįstai tikisi, kad turės atsisakyti vežti tam tikro skrydžio keleivius, jis pirmiausia privalo ieškoti savanorių, sutinkančių atsisakyti rezervavimo mainais į kompensaciją, dėl kurios dydžio ir formos susitaria su keleiviu individualiai.
Savanoriai taip pat turi teisę pasirinkti:
a) per septynias dienas atgauti visus bilieto pirkimo pinigus, už neįvykusios kelionės dalį arba dalis sumokėtus pinigus ir už jau įvykusią kelionės dalį ar dalis sumokėtus pinigus, jei pagal keleivio numatytą kelionės planą skrydis nebeteko prasmės; taip pat tam tikrais atvejais – kaip galima greičiau, skrydį į pirmąją išvykimo vietą; arba
b) kaip galima greitesnį nukreipimą kitu maršrutu į galutinę paskirties vietą panašiomis kelionės sąlygomis; arba
c) nukreipimą kitu maršrutu į galutinę paskirties vietą panašiomis kelionės sąlygomis kitu keleiviui patogiu laiku, jeigu yra vietų;

Jei atsiranda nepakankamai savanorių, kad tuo skrydžiu galėtų vykti visi kiti rezervavimą turintys keleiviai, skrydį vykdantis oro vežėjas gali atsisakyti vežti keleivius be jų sutikimo.
Jei atsisakoma vežti keleivius be jų sutikimo, skrydį vykdantis oro vežėjas turi:
Nedelsdamas išmokėti keleiviams kompensaciją:
a) 250 eurų visų 1500 kilometrų ar mažesnio atstumo skrydžių atveju;
b) 400 eurų visų didesnio kaip 1500 kilometrų atstumo Bendrijos vidaus skrydžių ir kitų 1500–3500 kilometrų atstumo skrydžių atveju;
c) 600 eurų visų skrydžių, kuriems netaikomas a arba b punktas, atveju.
Šių kompensacijų dydis gali būti sumažintas 50%, jeigu keleiviai į galutinę paskirties vietą nukreipiami kitu maršrutu ir kito skrydžio atvykimo laikas yra vėlesnis už keleivio įsigytame biliete nurodytą tvarkaraščio atvykimo laiką mažiau kaip:
i. dviem valandomis – 1500 kilometrų ar mažesnio atstumo skrydžių atveju;
ii. trimis valandomis – visų didesnio kaip 1500 kilometrų atstumo Bendrijos vidaus skrydžių ir kitų 1500–3500 kilometrų atstumo skrydžių atveju;
iii. keturiomis valandomis – visų skrydžių, kuriems netaikomas i. arba ii. punktas, atveju.
Suteikti galimybę rinktis:
a) per septynias dienas atgauti visus bilieto pirkimo pinigus, už neįvykusios kelionės dalį arba dalis sumokėtus pinigus ir už jau įvykusią kelionės dalį ar dalis sumokėtus pinigus, jei pagal keleivio numatytą kelionės planą skrydis nebeteko prasmės; taip pat tam tikrais atvejais – kaip galima greičiau, skrydį į pirmąją išvykimo vietą; arba
b) kaip galima greitesnį nukreipimą kitu maršrutu į galutinę paskirties vietą panašiomis kelionės sąlygomis; arba c) nukreipimą kitu maršrutu į galutinę paskirties vietą panašiomis kelionės sąlygomis kitu keleiviui patogiu laiku, jeigu yra vietų;
Teikti pagalbą:
a) maistą ir gaiviuosius gėrimus, atsižvelgiant į laukimo laiką;
b) galimybę du kartus nemokamai paskambinti telefonu, išsiųsti telekso ar fakso pranešimus arba elektroninius laiškus;
c) apgyvendinimą viešbutyje tais atvejais kai būtina pasilikti vieną ar daugiau naktų, arba kai būtina pasilikti ilgiau nei buvo numatęs keleivis;
d) transportą iš oro uosto į apgyvendinimo vietą (viešbutį ar kitą) ir atgal.

2. Skrydžio atšaukimas

Skrydžio atšaukimas – tai anksčiau numatyto skrydžio, kuriame buvo rezervuota bent viena vieta, nevykdymas.
Jeigu skrydis buvo atšauktas, aviakompanija privalo pasiūlyti:
Rinktis:
a) per septynias dienas atgauti visus bilieto pirkimo pinigus, už neįvykusios kelionės dalį arba dalis sumokėtus pinigus ir už jau įvykusią kelionės dalį ar dalis sumokėtus pinigus, jei pagal keleivio numatytą kelionės planą skrydis nebeteko prasmės; taip pat tam tikrais atvejais – kaip galima greičiau, skrydį į pirmąją išvykimo vietą;
b)arba kaip galima greitesnį nukreipimą kitu maršrutu į galutinę paskirties vietą panašiomis kelionės sąlygomis;
c)arba nukreipimą kitu maršrutu į galutinę paskirties vietą panašiomis kelionės sąlygomis kitu keleiviui patogiu laiku, jeigu yra vietų;
Pagalbą, t.y.
a) maistą ir gaiviuosius gėrimus, atsižvelgiant į laukimo laiką;
b) galimybę du kartus nemokamai paskambinti telefonu, išsiųsti telekso ar fakso pranešimus arba elektroninius laiškus;
c) apgyvendinimą viešbutyje tais atvejais kai būtina pasilikti vieną ar daugiau naktų, arba kai būtina pasilikti ilgiau nei buvo numatęs keleivis;
d) transportą iš oro uosto į apgyvendinimo vietą (viešbutį ar kitą) ir atgal;
Tam tikrais atvejais kompensaciją:
a) 250 eurų visų 1500 kilometrų ar mažesnio atstumo skrydžių atveju;
b) 400 eurų visų didesnio kaip 1500 kilometrų atstumo Bendrijos vidaus skrydžių ir kitų 1500–3500 kilometrų atstumo skrydžių atveju;
c) 600 eurų visų skrydžių, kuriems netaikomas a arba b punktas, atveju.
Šių kompensacijų dydis gali būti sumažintas 50%, jeigu keleiviai į galutinę paskirties vietą nukreipiami kitu maršrutu ir kito skrydžio atvykimo laikas yra vėlesnis už keleivio įsigytame biliete nurodytą tvarkaraščio atvykimo laiką mažiau kaip:
i. dviem valandomis – 1500 kilometrų ar mažesnio atstumo skrydžių atveju;
ii. trimis valandomis – visų didesnio kaip 1500 kilometrų atstumo Bendrijos vidaus skrydžių ir kitų 1500–3500 kilometrų atstumo skrydžių atveju;
iii. keturiomis valandomis – visų skrydžių, kuriems netaikomas i. arba ii. punktas, atveju.

Kompensacija keleiviams nepriklauso šiais atvejais:
jeigu skrydis buvo atšauktas dėl ypatingų aplinkybių (politinės padėties, oro sąlygų, techninių nesklandumų, saugumo problemų ir pan.), kurių nebūtų buvę galima išvengti net ir imantis visų pagrįstų priemonių, ir, jei aviakompanija gali tai įrodyti;
jeigu apie skrydžio atšaukimą buvo pranešta iš anksto, t.y. mažiausiai prieš dvi savaites iki tvarkaraštyje numatyto išvykimo laiko; apie skrydžio atšaukimą buvo pranešta ne daugiau kaip prieš dvi savaites ir ne mažiau kaip prieš septynias dienas iki tvarkaraštyje numatyto išvykimo laiko ir buvo pasiūlyta keliauti kitu maršrutu, išvykstant ne daugiau kaip dviem valandomis anksčiau už numatytą išvykimo laiką ir atvykstant į galutinę paskirties vietą mažiau kaip keturiomis valandomis vėliau už tvarkaraštyje numatytą atvykimo laiką; apie skrydžio atšaukimą buvo pranešta mažiau kaip prieš septynias dienas iki tvarkaraštyje numatyto išvykimo laiko ir buvo pasiūlyta keliauti kitu maršrutu, išvykstant ne daugiau kaip viena valanda anksčiau už numatytą išvykimo laiką ir atvykti į galutinę paskirties vietą mažiau kaip dviem valandomis vėliau už tvarkaraštyje numatytą atvykimo laiką.

3. Skrydžio atidėjimas

Keleivio teisės priklauso nuo skrydžio atidėjimo trukmės. Skrydžio atidėjimas iki dviejų valandų nėra laikomas Reglamento objektu, todėl aviakompanijos prievolės keleivio naudai atsiranda tik tada, kai pagrįstai tikimasi, kad išskridimas vėluos: a) dviems ar daugiau valandoms – 1500 kilometrų ar mažesnio atstumo skrydžių atveju;
b) trims ar daugiau valandoms – visų didesnio kaip 1500 kilometrų atstumo Bendrijos vidaus skrydžių ir visų kitų 1500-3500 kilometrų atstumo skrydžių atveju;
c) keturioms ar daugiau valandoms – visų skrydžių, kuriems netaikomas a ir b punktas, atveju.
Šiais atvejais aviakompanija privalo pasiūlyti maistą ir gaiviuosius gėrimus, atsižvelgdama į laukimo laiką, taip pat galimybę du kartus nemokamai paskambinti telefonu, išsiųsti telekso ar fakso pranešimus arba elektroninius laiškus, taip pat, kai pagrįstai tikimasi, kad išvykimo laikas bus ne anksčiau kaip kitą dieną po anksčiau skelbto išvykimo laiko, aviakompanija privalo pasirūpinti keleivio apgyvendinimu viešbutyje bei transportu iš oro uosto į apgyvendinimo vietą ir atgal. Kai skrydis atidedamas ne mažiau kaip 5 valandoms, aviakompanija privalo pasiūlyti atsisakyti šio skrydžio ir per 7 dienas atgauti visą už bilietą jį perkant sumokėtą sumą, už neįvykusios kelionės dalį arba dalis sumokėtą sumą ir už jau įvykusią kelionės dalį ar dalis sumokėtą sumą, jei pagal keleivio numatytą planą skrydis nebeteko prasmės, ir kaip galima greitesnį skrydį į pirmąją išvykimo vietą.

4. Perkėlimas į žemesnę klasę

Jei skrydį vykdantis oro vežėjas perkelia keleivį į aukštesnę klasę, nei nurodytoji įsigytame biliete, jis negali reikalauti už tai jokio papildomo mokesčio.
Jei skrydį vykdantis oro vežėjas perkelia keleivį į žemesnę klasę, nei nurodytoji įsigytame biliete, jis per septynias dienas privalo sugrąžinti:
30% bilieto kainos – visų 1500 kilometrų ar mažesnio atstumo skrydžių atveju,
50% bilieto kainos – visų didesnio kaip 1500 kilometrų atstumo Bendrijos vidaus skrydžių, išskyrus skrydžius tarp valstybių narių europinės teritorijos ir Prancūzijos užjūrio departamentų, ir kitų 1500–3500 kilometrų atstumo skrydžių atveju,
75% bilieto kainos – visų skrydžių, kuriems netaikomas a arba b punktas, atveju, įskaitant skrydžius tarp valstybių narių europinės teritorijos ir Prancūzijos užjūrio departamentų.

Grįžti

Bagažas

Paprastai keleiviams leidžiama nemokamai registruoti bagažą, kurio svorio apribojimai gali skirtis priklausomai nuo aviakompanijų, klasės ir/arba maršruto. Dėl tikslių leistinų svorių kreipkitės į kelionių agentūrą arba aviakompaniją. Vežantis daugiau nei leidžiama bagažo, papildomai mokama už kiekvieną viršsvorio kilogramą arba papildomą bagažo vienetą, priklausomai nuo aviakompanijos nustatytų taisyklių.

Nestandartinio bagažo (banglenčių, nardymo įrangos ir kt.) vežimas gali būti apmokestinamas papildomai (neįtraukiamas į nemokamai leidžiamo vežti bagažo normą). Mokesčių dydžiai priklauso nuo aviakompanijos taisyklių ir skrydžio trukmės. Nedėkite į registruojamą bagažą lengvai dūžtančių ir vertingų daiktų! Apie registruotame bagaže vežamus pavojingus daiktus (ginklus ar kt.) būtina informuoti skrydžių saugumo tarnybos pareigūnus. Rankiniame bagaže griežtai draudžiama turėti pavojų keliančių daiktų (žirklių, užlenkiamų ar kitokių peilių, manikiūrui ar kosmetikai skirtų priemonių).

Nuo 2006 m. lapkričio 6 d. visuose ES ir Norvegijos, Islandijos bei Šveicarijos oro uostuose įsigaliojo taisyklės, kuriose ribojamas pro saugumo patikros vietas įsinešamo skysčio kiekis. Taisyklės taikomos visiems keleiviams, vykstantiems iš ES oro uostų į visus paskirties oro uostus. Rankiniame bagaže leidžiama turėti tik nedidelius skysčių kiekius. Skysčiai turi būti atskiruose, ne didesniuose nei 100 mililitrų, induose. Šiuos indus turite įdėti į vieną permatomą ir užsegamą plastikinį, ne didesnį nei 1 litro, krepšelį; vienas krepšelis – vienam keleiviui. Išsamią informaciją apie saugos taisykles galite rasti Tarptautinio Vilniaus oro uosto svetainėje internete.

Jeigu kelionės metu bagažas dingsta arba yra sugadinamas, atskridus reikia nedelsiant apie tai pranešti oro uosto bagažo tvarkymo tarnybai.

Oro transporto vežėjo atsakomybė

Oro vežėjas atsako už žalą, atsiradusią sunaikinus, praradus arba sugadinus įregistruotą bagažą, jeigu atsitikimas, kuris buvo sunaikinimo, praradimo arba sugadinimo priežastis, įvyko orlaivyje arba bet kuriuo kitu laikotarpiu, per kurį oro vežėjas buvo atsakingas už įregistruotą bagažą. Oro vežėjas neatsako tik už tokį bagažą, kuriam padaryta žala dėl anksčiau turėtų trūkumų ar defektų, taip pat už daiktus, kurių vežimas pagal vežimo taisykles yra draudžiamas, ir jei keleivis turėjo galimybę susipažinti su šiomis taisyklėmis. Už neregistruoto (rankinio) bagažo saugumą atsako jo savininkas, išskyrus atvejus, kai toks bagažas atiduodamas oro vežėjo ar jo įgaliotojo asmens žinion arba jeigu žala atsirado dėl oro vežėjo, jo darbuotojų ar įgaliotų asmenų kaltės. Jei oro vežėjas pripažįsta, kad įregistruotas bagažas prarastas arba jei įregistruotas bagažas neatvežamas per 21 dieną nuo tos dienos, kai jis turėjo būti atvežtas, keleivis turi teisę reikalauti, kad oro vežėjas atlygintų prarasto bagažo vertę Varšuvos konvencijoje ar Monrealio konvencijoje nustatyta tvarka ir dydžiais.

Jeigu dingsta bagažas arba jis yra sugadinamas, keleivis atitinkamai aviakompanijai privalo raštu pateikti pareiškimą dėl įvykio. Pareiškimas dėl žalos registruotam bagažui turi būti pateiktas vežėjui iškart po to, kai keleivis sužinojo apie žalą, bet ne vėliau kaip per septynias (7) dienas nuo bagažo atsiėmimo arba nuo tos dienos, kai bagažas turėjo būti gautas. Jei keleivis nori pateikti pretenziją ar ieškinį dėl registruoto bagažo vėlavimo, jis privalo pranešti apie tai vežėjui per dvidešimt vieną (21) dieną nuo bagažo pristatymo. Kiekvienas toks pranešimas turi būti pateiktas raštu.

Oro vežėjo atsakomybė nustatoma Konvencijos dėl tam tikrų taisyklių, susijusių su tarptautiniais vežimais oru, unifikavimo, pasirašytos Varšuvoje 1929 m. spalio 12 d., 1955 m. Hagos Protokolo apie Konvencijos dėl tam tikrų taisyklių, susijusių su tarptautiniais vežimais oru, unifikavimo, pasirašytos Varšuvoje 1929 m. spalio 12 d., pakeitimą, 1999 gegužės 28 d. Monrealio Konvencijos dėl tam tikrų tarptautinio vežimo oru taisyklių suvienodinimo, 2002 m. gegužės 13 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento Nr. 889/2002, iš dalies pakeičiančio Tarybos reglamentą (EB) Nr. 2027 dėl oro vežėjo atsakomybės nelaimingų atsitikimų atveju, ir 2004 m. vasario 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento Nr. 261/2004, nustatančio bendras kompensavimo ir pagalbos keleiviams taisykles atsisakymo vežti ir skrydžių atšaukimo arba atidėjimo ilgam laikui atveju, numatyta tvarka.

Grįžti

Keliavimas su naminiais gyvūnais

Jei ketinate keliauti su naminiu gyvūnu ar keliais gyvūnais, iš anksto įsitikinkite ar turite visus gyvūnų įvežimui būtinus dokumentus. Pagrindiniai keliaujantiems gyvūnams reikalingi dokumentai yra augintinio pasas ir veterinarinio įvežimo dokumentas gyvūnams, tačiau kiekviena valstybė gali turėti skirtingus gyvūnų įvežimo į šalį reikalavimus, kuriais būtina pasidomėti prieš planuojant kelionę. Atidžiai perskaitykite Lietuvos Respublikos Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos pateikiamą informaciją asmenims, keliaujantiems su gyvūnais (interneto svetainės www.vmvt.lt skyrius „Keliavimas su gyvūnais“).

Asmenims, keliaujantiems su naminiais gyvūnėliais, taip pat būtina susipažinti su 2003 m. gegužės 26 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (EB) Nr. 998/2003 dėl gyvūnų sveikatos reikalavimų, taikomų nekomerciniais tikslais vežamiems naminiams gyvūnėliams, iš dalies keičiančiame Tarybos direktyvą 92/65/EEB, išdėstytais reikalavimais.

Keliavimas lėktuvu

Ketinant su naminiu gyvūnu keliauti lėktuvu, prieš įsigyjant lėktuvo bilietą, būtina pasidomėti konkrečios oro linijų bendrovės, su kuria ketinate keliauti, nustatytomis gyvūnų priėmimo į lėktuvą ir vežimo taisyklėmis. Nors kiekvienos aviakompanijos gyvūnų vežimo taisyklės skiriasi, tačiau daugeliu atvejų būsite paprašyti užtikrinti:
- kad gyvūnas būtų saugioje kelioninėje dėžėje arba narve;
- turite turėti visų privalomų gyvūno skiepų patvirtinimus, sertifikatus ir leidimus įsivežti gyvūną į kelionės tikslo šalį;
- kad gyvūnas turėtų pakankamai vietos narve (galėtų atsistoti, apsisukti, pamankštinti kojas) ir užtektinai maisto ir/arba vandens kelionei.

Paprastai maži naminiai gyvūnai iki 8 kg gali būti pervežami lėktuvo salone, juos laikant specialiame konteineryje, o didesni – krovinių skyriuje. Jame yra atskira kondicionuojama vieta, kurioje palaikoma tinkama temperatūra. Jis nekeliauja kartu su lagaminais. Jei gyvūnas bus gabenamas krovinių skyriuje, keleivis turi atvykti į oro uostą mažiausiai 1 valandą iki skrydžio.

Atkreipkite dėmesį, kad informacija apie gyvūną turi būti pateikiama perkant bilietą, kadangi lėktuve gali skristi ribotas kiekis gyvūnų. Jei gyvūnų skaičius tam tikrame skrydyje viršija numatytą skaičių arba lėktuvo konfigūracija neleidžia vežti gyvūnų, oro vežimo bendrovė gali atsisakyti jį vežti. Aviakompanijos savo taisyklėse neturi nustačiusios termino, per kurį jos privalo patvirtinti, ar gyvūnas bus vežamas. Taigi, jeigu gyvūnas atitinka aviakompanijos nustatytas taisykles, patvirtinimas gali būti duodamas nedelsiant ar net likus iki 2 valandų iki skrydžio (ypač bendrovių, kurios skraidina transatlantiniais maršrutais).

Grįžti

Atstovai užsienyje

Klientų poilsiu ir gerove atostogų metu rūpinasi UAB „Kelvita" atstovai ar UAB "Kelvita" partnerių atstovai, kalbantys lietuvių, rusų, lenkų, anglų ir (arba) vokiečių kalbomis, neretai jie moka ir kelionės šalies kalbą. Su jais galima susitikti informacinių susitikimų Jūsų viešbutyje metu arba, esant reikalui, skambinti mobiliuoju telefonu. Daugelyje šalių atstovai trumposiomis žinutėmis nėra pasiekiami, todėl patariame skambinti telefonu. Atstovų pareiga yra pasitikti atvykusius turistus oro uoste, esant galimybei, palydėti iki viešbučio, padėti apsigyventi jame, suteikti būtiną informaciją apie kurortą. Išvykimo dieną, esant galimybei, palydėti iki oro uosto ir padėti užsiregistruoti skrydžiui į Lietuvą. Dažnai UAB „Kelvita“ atstovams talkina užsienio partnerių darbuotojai, kalbantys angliškai ar kitomis kalbomis.

Grįžti

Naudingos nuorodos

Prieš išvykstant į kelionę, patariame perskaityti šią informaciją:

Grįžti

Turizmo paslaugų teikimo sutartys

Turizmo paslaugų teikimo sutartis (gydomosioms kelionėms) su turistu>>>

Turizmo paslaugų teikimo sutartis(kelionėms iš Varšuvos, Rygos, Kauno) su turistu>>>

Grįžti

Mes naudojame slapukus, siekiant padėti Jums geriau pasinaudoti mūsų svetainės teikiamomis paslaugomis bei statistikos tikslais. Jei Jūs šių failų neblokuojate, sutinkate juos naudoti ir saugoti savo naršyklės atmintyje. Bet kuriuo metu Jūs galite savarankiškai valdyti slapukus, pakeisdami savo naršyklės nustatymus. Daugiau informacijos nuorodoje Slapukų politika.

Patvirtinti